Pozycjonowanie a Podstawy copywritingu: Co musisz wiedzieć, aby odnieść sukcesJako copywriter musisz wiedzieć, jak tworzyć przekonujące komunikaty, które nakłonią odbiorców do podjęcia działania. Niezależnie od tego, czy tworzysz reklamy drukowane lub internetowe, informacje prasowe, treści na strony internetowe czy posty w mediach społecznościowych, musisz znać zasady skutecznego copywritingu. Chociaż nie ma ustalonych reguł pisania świetnych tekstów, istnieją zasady i techniki, które skuteczni copywriterzy stosują wielokrotnie, aby uskutecznić pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Poniższe wskazówki pozwolą Ci wprowadzić się w świat copywritingu i pomogą Ci rozpocząć pracę nad własnymi projektami.

Nie zapominaj o korzyściach

Łatwo jest skupić się na cechach swojego produktu. Ale klienci kupują w oparciu o korzyści, jakie odnoszą z użytkowania Twojego produktu. Dlatego zawsze skupiaj się na korzyściach. Na przykład, produkt może mieć następujące cechy: "Jest lekki, odporny na rdzę i trwały". To są cechy. Ale zaletą produktu może być to, że: "Można go używać pod wodą, w piasku i na powierzchniach skalnych".

Bądź konkretny i przedstawiaj wartość

Konkretne stwierdzenia budują wiarygodność i zaufanie. Pomagają też czytelnikowi zrozumieć, co otrzyma dzięki Twojemu produktowi lub usłudze. Na przykład: "Jesteśmy najlepszym sklepem dla płetwonurków w okolicy" to stwierdzenie ogólne. "Jako jedyny sklep dla płetwonurków oferujemy bezpłatne lekcje nurkowania" to twierdzenie szczegółowe. Informuje ono czytelnika, czego może się spodziewać i sugeruje, że masz do zaoferowania coś wyjątkowego.

Pisz dla swojego klienta docelowego

Łatwo jest skupić się na swoim produkcie lub usłudze, ale musisz skupić się na potrzebach i problemach swojego klienta. Użyj słów klienta, aby opisać jego wyzwania i korzyści, które chce osiągnąć. Na przykład, załóżmy, że piszesz reklamę sprzętu do nurkowania. Zdjęcie nurka pod wodą i nagłówek "Nurkuj z łatwością" będą skierowane do nurka. Natomiast "Zdobądź nowy sprzęt do nurkowania w świetnej cenie" byłoby mniej pomocne. Musisz pisać dla nurka, a nie dla swojego sklepu.

Kluczem do dobrego copywritingu jest zrozumienie odbiorców i pisanie dla nich, a nie dla siebie. Używaj krótkich, prostych zdań i nie zapominaj o korzyściach jakie daje seo copywriting jesli chodzi o pozycjonowanie. Bądź konkretny i dostarczaj wartości. Pisz z myślą o swoim docelowym kliencie i pozwól czytelnikom dowiedzieć się, w jaki sposób Twój produkt lub usługa może im pomóc. Teraz, gdy znasz już zasady skutecznego copywritingu, czas zastosować je w praktyce.